PIELGRZYMKA NA BEATYFIKACJĘ MATKI CELINY

POWRÓT

Nasza pielgrzymka do Włoch odbyła się w dniach 23-30 października 2007 roku. Głównym celem wyjazdu była beatyfikacja Matki Celiny Borzęckiej, założycielki Zgromadzenia Sióstr Zmartwychwstania Pańskiego oraz mamy Patronki naszej szkoły - Matki Jadwigi Borzęckej.

- z relacji Michała Klupczyńskiego:

"Miałem jedyną w życiu szansę, być na beatyfikacji Matki Celiny Borzęckiej. Zwiedziliśmy też wiele wspaniałych miast: Wenecję, Padwę, Orvieto, Rzym i Asyż."

(1/60): DZIEŃ DRUGI - 24.10.2007 - Austria, Włochy - Wenecja: Nocą byliśmy w austriackich Alpach, zupełna ciemność i nagle szok - śnieg. Ograniczenie prędkości wyraźnie wydłuża czas naszej podróży, podczas przystanku chłopcy lepili bałwana, inni myśleli już o śniadaniu. Austria w śniegu jest prześliczna. Dopiero rano  dojechaliśmy do przystani w Wenecji. Z autokaru przesiedliśmy się do tramwaju wodnego... / -Jagoda- / (2/60): Wenecja: Podróż była przyjemna. Zza chmur wyłoniło się słońce i wieje przyjemny wiaterek... / - Jagoda - / (3/60): Wenecja: Pierwszym punktem naszej wycieczki była bazylika św. Marka stojąca na słynnym weneckim placu o tej samej nazwie... / - Jagoda - / (4/60): Wenecja: Czuliśmy się niesamowicie wiedząc, że chodziliśmy po tej samej marmurowej, mozaikowej posadzce, co ludzie 1000 lat temu, oglądając przepiękne dzieła sztuki...  / - Jagoda - /
(5/60): Wenecja: Widok wąskich kanałów i pływających gondoli skłaniał nas do marzeń... / - Ewelina - / (6/60): Wenecja jest podobno jednym z najromantyczniejszych miast na całej ziemi. Ja uważam, że to nie prawda... / - Jagoda - / (7/60): W Wenecji czułam się bardzo przytłoczona. Uroki kamieniczek psuła mała przestrzeń i nieprzyjemny zapach... / - Jagoda - / (8/60): Wenecja: W dalszej wędrówce nasz przewodnik  pokazał nam najsłynniejszy most w Wenecji - Most Rialto. Legenda głosi, że młoda para, która bierze ślub w Wenecji, musi pod tym mostem przepłynąć aby jej się dobrze wiodło w życiu... / - Jagoda - /
(9/60): DZIEŃ TRZECI - 25.10.2007 - Włochy - Padwa: ...wysiedliśmy tuż obok placu pełnego pomników sławnych postaci. Wśród tych posągów znajdują się nawet dwaj nasi królowie: Stefan Batory i Jan III Sobieski. / - Jagoda - / (10/60): Padwa:... odwiedziliśmy Dziedziniec Magnolii znajdujący się tuż za bazyliką z ogromnym drzewem migdałowym pośrodku. / - Jagoda - / (11/60): Padwa: ...przeszliśmy do bazyliki św. Antoniego patrona rzeczy zagubionych. Pierwszą rzeczą, która przykuł naszą uwagę był styl bazyliki. Kościół zanurzony w półmroku łączy masywność stylu romańskiego i strzelistość gotyku. Wśród nagrobnych pomników i ołtarzy jeden poświęcony jest św. Maksymilianowi Kolbe (kolejny polski akcent podróży). / - Jagoda - / (12/60): Padwa: W drodze powrotnej można było nakarmić stado gołębi... / - Natalia i Julia - /
(13/60): DZIEŃ CZWARTY - 26.10.2007 -  Rzym. Dziś w naszym planie mieliśmy głównie Watykan, zwiedzanie Bazyliki św. Piotra... / - Jagoda - / (14/60): ...słynna 'Pieta 'Michała Anioła' przedstawia Matkę Boską z Jezusem na kolanach. Na przepasce, którą ma na sobie Maryja jest podpis Michała Anioła. / - Jakub - / (15/60): Po opuszczeniu Watykanu poszliśmy w kierunku sławnych z pokazów mody Schodów Hiszpańskich... / - Jagoda - / (16/60): Schody Hiszpańskie: ...aby tam dojść 'pomaszerowaliśmy przez najdroższą ulicę Rzymu. Mogliśmy podziwiać wystawy najbardziej luksusowych marek świata, a w czasie wolnym napić się kawy bądź czekolady w słynnej kawiarni'. / - Natalia i Julia - /
(17/60): ...byliśmy przy najsłynniejszej fontannie Europy - Fontannie di Trevi. / - Natalia i Julia - / (18/60): Fontanna di Trevi: Każdy z nas wrzucił do niej monetę by powrócić do Rzymu... /- Natalia i Julia -/ (19/60): Fontanna di Trevi: Centralnymi postaciami fontanny są Neptun i dwa trytony. Neptun znajduje się na rydwanie zaprzężonym w dwa konie, z których jeden jest spokojny prowadzony przez trytona z prawej strony, tryton z lewej strony natomiast stara się okielznać niespokojnego konia. /źródło: WIKIPEDIA/ (20/60): Przechodziliśmy też obok Mauzoleum Hadriana, czyli Zamku Świętego Anioła (wł. Castel Sant'Angelo) - grobowca przeznaczonego dla cesarza Hadriana, jego rodziny oraz następców. Pochowano tam Antonina Piusa, Marka Aureliusza, Septymiusza Sewera, i Karakallę.