WYCIECZKA EDUKACYJNA - do Wielenia Zaobrzańskiego, Wolsztyna, Obry, Przemętu.

POWRÓT

W dniach 30, 31 maja oraz 1 czerwca 2012 r. odbyła się wycieczka klas 3a i 3b gimnazjum do Wielenia Zaobrzańskiego, Wolsztyna, Obry i Przemętu - podsumowująca wspólnie spędzone trzy lata.

30 maja o godzinie 8.45 wstawiliśmy się wszyscy punktualnie na placu szkolnym, skąd wyruszyliśmy autokarem. Po niedługiej, przebiegającej w sympatycznej atmosferze podróży grupa na czele z panią Joanną Pawłowską i panią Barbarą Chmielewską-Brzostowską udała się ma niedługi spacer brzegiem jeziora. Po zakwaterowaniu około godziny 11.00 odwiedziliśmy pobliskie Sanktuarium Maryjne, muzeum ręcznie wyrzeźbionych w drewnie ptaków oraz udaliśmy się na spacer, przedzierając się bez trudu przez tamtejsze lasy.

Wyczerpana grupa wróciła do ośrodka około godziny 18.00, prosto na obiadokolacje. Ostatnią atrakcją pierwszego dnia było tradycyjne ognisko na plaży.

Drugiego dnia po pysznym śniadaniu pojechaliśmy do Wolsztyna, aby zwiedzić starą parowozownie. Stamtąd udaliśmy się do skansenu, gdzie podziwialiśmy zabytkowe chaty polskie, kuźnię oraz młyn. Później wróciliśmy do centrum miasta, by zwiedzić Muzeum Roberta Kocha oraz zrobić drobne zakupy. W drodze powrotnej zwiedzaliśmy klasztor Oblatów w Obrze oraz Muzeum Misyjne.

Trzeciego dnia po zjedzeniu śniadania opiekunowie ogłosili, że zagramy w kręgle. Potem należało porządnie posprzątać pokój i spakować się. Nie całą godzinę później wychowawcy przeszli do stresującej procedury sprawdzania porządku w pokojach. W drodze powrotnej zahaczyliśmy o niezwykle wysoką wieżę widokową. Tuż pod Poznaniem autokar zatrzymał się przy stacji umożliwiając nam zakupy.

Gdy dotarliśmy na miejsce wszyscy podziękowaliśmy kierowcy za spokojną drogę i rozeszliśmy się do swoich domów.