STRONA GŁÓWNA
Gimnazjum | Wyniki egzaminów | Plan nauczania | Prace uczniów | Regulamin naboru | Podręczniki | Ocenianie


Prace językowe

Prace plastyczne

Albumy, afisze, gazetki - jednodniówki

Inscenizacje

Prace multimedialne






Prace językowe


W szkole zdobywamy nie tylko wiedzę, lecz także różne umiejętności. Między innymi umiejętność dzielenia się swoim doświadczeniem, sztukę przekonywania i przewidywania.

Oto kilka artykułów, które zostały wybrane spośród prac pisemnych, zadanych na lekcjach języka polskiego i języka angielskiego:

LISTY W GWARZE WIELKOPOLSKIEJ

SPRAWOZDANIE Z WYCIECZKI DO MUZEUM MARTYROLOGII WIELKOPOLAN - FORT VII

LISTY ELIZY I KLEANTA DO HARPAGONA

KROGA KRZYŻOWA - z cytatami z książki Antoine'a de Saint-Exupery'ego pt."Twierdza"

BYLIŚMY W SOPLICOWIE...

Ocena moralna postaw bohaterów dramatu Sofoklesa 'Antygona'

Jak oceniasz decyzję rodziców Manolina...

LISTY ADAMA I EWY DO PANA BOGA

Poland after the Round Table

JEDEN DZIEŃ URSZULKI KOCHANOWSKIEJ

WYWIADY Z BOHATERAMI POWIEŚCI "SYZYFOWE PRACE"

ZA CZY PRZECIW KARZE ŚMIERCI?

Skąpstwo jest jedną z najgorszych wad człowieka...

Nil desperandum...

Rady dla szaraka...

Byłem za młody, aby umieć ją pokochać...

Czy twój system wartości jest taki sam...

Jak w podróż to tylko do Afryki

Czym jest grzeczność dla Sędziego Soplicy i jak ją stosować?

Wywiad z Adamem i Ewą

Kartki z pamiętnika Adama i Ewy

"Venimus adorare Eum..."

"Gdybym był najbogatszym człowiekiem na świecie"

Wywiad z Guślarzem

Komputer - przyjaciel czy wróg człowieka?


Jednym z zadań domowych uczniów klas trzecich gimnazjum było napisanie dyktanda z użyciem jak najwięcej wyrazów z "ż" i "rz". Prezentujemy niektóre z nich:

Żabia baba

Niegrzeszący inteligencją brzdąc...


Przeżyła żabia baba swoje żabie życie po trzykroć. Przeżyła wszystkie swoje koleżanki żaby. Tak to mają każde żabie baby, że dbać o żabich mężów muszą. Kiedy mężowie się krztuszą, żabie baby już na pomoc przybywają. O życie swoich mężów wciąż się zamartwiają.

Z góry żabia baba wiedziała, czego mężowi potrzeba. Wiedziała, gdy się mąż zanadto nadweręża. Oj, dbała żaba o swojego męża. Do tego stopnia, że gdy mąż chciał porządnie żołądek żarciem napełnić, nie pozwalała mu marzenia spełnić. Placek z żurawiną w snach tylko oglądał. Znad talerza z kotletami sojowymi nieśmiało wyglądał. Bał się coś rzec, by żabiej baby nie urazić. Rządy żabiej baby ciężko znieść mu było.

A żabie babisko jak żyło, tak żyło. Bardzo żabia baba o męża swego dbała, aż w końcu mąż uciekł i sama została.

Maria Mytko kl. III A gimnazjum.


Niegrzeszący inteligencją brzdąc imieniem Krzysztof, dzierżąc koszyk pełen przypraw korzennych, porzeczek, wawrzynu i grzybów, zmierzał zakurzonym duktem, do położonej na obrzeżach lasku brzozowego siedziby swojej zrzędliwej babci i wiecznie obrażonego dziadka. Przedzierał się po drodze przez liczne chaszcze i sporych rozmiarów obszary grząskiego gruntu, a także, sprawiający wrażenie niestabilnego, mostek, nad rwącą rzeką. W domu dziadków stanął oko w oko z pałającą świętym oburzeniem sprzątaczką i babcią użalającą się nad jego nierozważnością i obrzydliwie ubłoconymi trzewiczkami.

Narzekania te, a także celnie rzucona przez sprzątaczkę żelazna skrzyneczka na brzęczące, krzynę tępe, nożyczki, przyprawiły go o zawrót głowy. Dziadek tymczasem przekomarzał się ze starym Żydem w kącie spiżarni i nie zamierzał dać się ujrzeć. Krzysztof przekazał babci koszyk i chyżo wrócił do swojego domu, by spożyć świeżo rozmrożonego halibuta z ryżem i warzywami, w towarzystwie mamy i rozwrzeszczanego rodzeństwa.

Klaudyna Bajkowska-Bukartyk Kl. III A gimnazjum



powrót




Prace plastyczne


ZAJĘCIA ARTYSTYCZNE

KONKURS FOTOGRAFICZNY "ŚWIATŁO, KOLOR, DŹWIĘK"

KONKURS PLASTYCZNY "ZNAKI WIARY"

KONKURS PLASTYCZNY MUZEUM NARODOWEGO - NAGRODY I WYRÓŻNIENIE UDZIAŁEM W WYSTAWIE

MŁODZI ARTYŚCI ZAPRASZAJĄ NA WYSTAWĘ

Prezentacja prac plastycznych

Plakat - Poznański Czerwiec 1956

Malowanie otoczenia szkoły

Plener majowy w Nowej Studnicy


powrót




4 maja 2006
Lekcja plastyki w kl. I Gimnazjum - malowanie otoczenia szkoły

Wiosenną porą otocznie naszej szkoły zaprasza do malarskich "wariacji". Nauczycielka plastyki pani Profesor Małgorzata Witt zaproponowała nam wybór interesujących fragmentów rzeczywistości i odtworzenie ich na papierze. Pomocniczo zadaliśmy sobie pytania:
- czy schody mogą być atrakcyjne dla artysty?
- co można dostrzec w plamach rozlanej smoły na chodniku?
- trawa w skali makro?
- kora drzewa z bliska?

kliknij na zdjęcie, aby je powiększyć!


powrót




ALBUMY, AFISZE, GAZETKI-JEDNODNIÓWKI


RULES AND REGULATIONS CAN BE TAUGHT THROUGH ART.
IF YOU DOUBT IT LOOK AT OUR WORK.

Na lekcji jezyka angielskiego uczniowie klasy IIA i IIB gimnazjum przygotowali kolorowe afisze na trudny temat - przestrzegania regulaminów i zasad współżycia społecznego.

kliknij na zdjęcie, aby je powiększyć!

wykonali: Maciej, Grzegorz Mateusz i Łukasz
wykonały: Dominika, Ewa, Sara, Olga, Ola i Agata
wykonali: Agata, Zuzanna, Dorota i Maciej


powrót


MY IDEAL HOLIDAYS

W ramach lekcji jezyka angielskiego klasy IA i IB gimnazjum przygotowały projekty graficzne swoich wymarzonych wakacji. Prace uczniów zawierają nie tylko ciekawe propozycje spędzania czasu wolnego od nauki ale i kolorowe ilustracje, zdjęcia oraz mapy interesujących miejsc na całym świecie. Projekty zatytułowane 'My ideal holidays' są obecnie eksponowane w holu szkoły.

kliknij na zdjęcie, aby je powiększyć!



powrót


TAJEMNICE PRL-u

W ramach obchodów 50-tej rocznicy "Poznańskiego Czerwca 1956" klasa III B gimnazjum wraz z wychowawcą, Panią Profesor Agnieszką Kuźma, przygotowała album ze zdjęciami przedstawiającymi artykuły codziennego użytku z czasów PRL-u. Na stronach tego albumu można zobaczyć zdjęcia artykułów spożywczych, papierniczych, środków czystości, tablic informacyjnych, reklam i wiele innych ciekawostek. Aktualnie album jest eksponowany w holu szkoły!

kliknij na zdjęcie, aby je powiększyć!


powrót



Jeden Tydzień z życia szkoły


Klasy pierwsze gimnazjum w październiku redagowały jednodniówki pt. "Jeden tydzień z życia szkoły". W klasie I b gimnazjum uczniowie zostali podzieleni na grupy. Mieliśmy jeden tydzień, by obserwować życie szkolne, zgromadzić materiały, przeprowadzić wywiady itp. Następnie każdy przyniósł zebrane materiały do szkoły. W dniu, gdy były 2 godziny języka polskiego, wykorzystując różne pomoce, konstruowaliśmy jednodniówki.

Po skończonej pracy przedstawiciel grupy zaprezentował, co zawiera gazetka. Prace były różne, jedne bardziej, a inne mniej kolorowe, lecz wszystkie ciekawe i atrakcyjne. Najczęściej zawierały one wywiady z siostrą Hanną, która pracuje w bibliotece, oraz z Siostrą Dyrektor. Wiele prac prezentowało sondaże na temat tego, co się nam podoba i nie podoba w szkole, jaki jest nasz ulubiony przedmiot, a jaki nielubiany. W każdej gazetce znalazły się dowcipy, opowiadania, rebusy. Nie było jednodniówek takich samych - wszystkie się od siebie różniły. Uczniowie zazdrościli sobie gazetek i komentowali to np.: "mogliśmy dodać jeszcze to"; "ale oni mają ładnie, a my mamy tak brzydko"; "na pewno dostaniemy złe oceny" itp. Lecz na koniec wszyscy uczniowie dostali oceny celujące, z małymi wyjątkami. Było widać, że wszyscy się starali, jak mogli. Każdy chciał mieć najładniejszą, najlepszą pracę.

Alicja z kl. I gimnazjum

kliknij na zdjęcie, aby je powiększyć!

Złota myśl na lekcji religii:
"Nieznajomość Pisma Św. jest nieznajomością Chrystusa."
(św. Hieronim)

Hanna, Zuzanna, Dominik i Denys z kl. IA
"Moja klasa kameralna, schludna, pilna i chóralna
Cały tydzień pracowała a w nagrodę piątki otrzymała..."

Oliwia, Alicja, Jakubi Mateusz z klasy IB
"Nasza szkoła jest niezwykła...
w niej każdy szary dzień w radosny zmienia się
Żadna chwila nie umyka i czas szybko tak nie znika."
(Sylwia)

Natalia, Kasia, Sylwia, Jędrzej i Jakub z kl. IB
SONDAŻ: Co o szkole sądzą jej uczniowie?
- ma wysoki poziom
- uczy nas dobrego zachowania, przygotowuje do życia...
- nauczyciele potrafią dobrze wytłumaczyć
- jesteśmy dobrze przygotowani do sprawdzianów.

Dominika, Małgorzata, Julia i Maciej z kl. IB
Wrażenia z pierwszej lekcji w sali językowej:
"Byliśmy mile zaskoczeni nowoczesnym wystrojem
nagłośnieniem i technologią sprzętu."

Marta, Marcelina, Mateusz i Michał z kl. IB


powrót





W teatrze antycznym - inscenizacja fragmentów "Antygony"

Uczniowie trzecich klas gimnazjum omawiali na lekcjach języka polskiego dramat Sofoklesa pt. "Antygona". Po tych zajęciach, poświęconych analizie tragizmu bohaterów oraz budowie dramatu, młodzież podzieliła się na trzyosobowe grupy, z których każda wybrała sobie fragment utworu przeznaczony do wystawienia na klasowej scenie.

kliknij na zdjęcie, aby je powiększyć!

Uczniowie przygotowywali się do tego występu
cztery tygodnie.
Pracowali przede wszystkim nad pamięciowym
opanowaniem tekstu i kształcili umiejętności
aktorskie.
Zadbali także o stroje, wykorzystując do tego
głównie prześcieradła i krepę, oraz rekwizyty,
np. miecz, tarczę.
Kilka grup przygotowało także podkład muzyczny,
który świetnie komponował się z recytowanym
na scenie słowem.
Zajęcia były efektowne i zapewne długo zostaną
w pamięci młodzieży.

mgr Agnieszka Kuźma
nauczycielka języka polskiego.

powrót





Prezentacje multimedialne

Prace na temat kultury naszego regionu- Wielkopolski.

Kultura naszego regionu 2006/2007 Jagoda Maciejewska i Ewelina Humerczyk

Kultura naszego regionu 2006/2007 Dominika Ciasnocha i Honorata Walkowiak

Kultura naszego regionu 2006/2007 Rafał Stempin i Paweł Trzpil

Kultura naszego regionu 2006/2007 Szymon Kaczmarek


powrót