inf10  inf20

W dniach 11-12 czerwca 2015 klasy Ia i b gimnazjum uczestniczyły w wycieczce szkolnej do Wielenia Zaobrzańkiego. Wieleń jest maleńką miejscowością wypoczynkową leżącą w województwie wielkopolskim w Przemęckim Parku Krajobrazowym. To urokliwe miejsce oferuje możliwości wypoczynku na łonie natury, które wychowawczynie zaproponowały uczniom, aby tuż przed końcem roku szkolnego zregenerować siły.  Na początku udaliśmy się do Górska, gdzie zwiedziliśmy galerię ptaków (naturalnej wielkości rzeźbionych przez pana Mariana Murka w drewnie lipowym), uczestniczyliśmy też w pokazie rzeźbienia. Oprócz ptaków obejrzeliśmy płaskorzeźby scen z „Pana Tadeusza”, nad którymi rzeźbiarz aktualnie pracuje.

Następnie udaliśmy się w dalszą drogę do Wolsztyna, gdzie przewodnik oprowadził nas po skansenie, w którym można było obejrzeć 100-letnie chaty, nadal czynny piękny wiatrak, karczmę, stodołę. Pan niezwykle ciekawie opowiadał o życiu codziennym naszych przodków. Po obiedzie wyruszyliśmy na długi spacer brzegiem jeziora do Sanktuarium Matki Bożej Ucieczki Grzeszników, by podziękować za szczęśliwą podróż. Po drodze do ośrodka mieliśmy dodatkowe atrakcje:  lody i siłownię na plaży. Jeszcze tego samego wieczoru był mecz piłki siatkowej a także ognisko z zabawami, pieczone kiełbaski i zupa cygańska.

Następny dzień rozpoczął się 2-godzinnymi rozgrywkami w bowling i  terenową zabawa w „podchody”. Przed obiadem udało się jeszcze rozegrać mecz footballu stołowego i zagrać w bilard. Popołudnie spędziliśmy w Kluczewie - w Raju dla dzieci, gdzie odkryliśmy ze zdumieniem, że trudno pożegnać się z dzieciństwem, a każda okazja powrotu do tamtych wspomnień jest mile widziana.  Stąd pojechaliśmy traktorem do Chaty u Kowola, gdzie obejrzeliśmy pokazy wykuwania podkowy i wyrabiania masła. Poczęstowano nas także swojskim jadłem oraz naparem z mięty i sokiem malinowym. Pełni wrażeń wróciliśmy do Poznania ok. 20.30.

Opr. i fot.: mgr Karolina Szantyka-Pawlak

{sfx url='https://plus.google.com/u/0/b/111829012202749903572/photos/111829012202749903572/albums/6161354705186271473'}