inf10  inf20

W dniach 10. 06. – 12. 06. klasy 3a i 3b gimnazjum pojechały na wycieczkę, której główną atrakcją było zwiedzanie stolicy Czech – Pragi. Część z nas odwiedziła to miasto nie po raz pierwszy, ale dla niektórych przekroczenie granicy państwa stało się nowym doświadczeniem życiowym.

O godzinie 6:40 spotkaliśmy się przed szkołą i w odpowiedniej kolejności weszliśmy do autokaru, a już po 20 minutach byliśmy w drodze. Kilka godzin później z małym opóźnieniem dojechaliśmy do Aderspach, gdzie rozpoczęliśmy zwiedzanie Skalnego Miasta. Oprócz tego dodatkową atrakcją stało się pływanie łódką po rzece Metuje, przepływającą przez  dwa górskie jeziorka położone na szczycie góry.

Do Polski powróciliśmy około godziny 19:00. Wtedy miały miejsce zakwaterowanie w hotelu w Zieleńcu oraz obiadokolacja. Następnego  dnia rano zjedliśmy śniadanie i wyjechaliśmy do głównego punktu wycieczki – Pragi, gdzie miało miejsce zwiedzanie Hradczan, Malej Strany, Starego Mesta i Novego Mesta.  Wieczorem dotarliśmy do miejsca zakwaterowania, gdzie czekał już na nas ciepły posiłek. Trzeciego dnia po śniadaniu w drodze powrotnej do Poznania zatrzymaliśmy się w Polanicy Zdroju. Tam zwiedziliśmy uzdrowisko i pijalnię wód mineralnych. Następnie cała nasza grupa odwiedziła miasto Kłodzko, w tym m. in.: zabytkowy kamienny most gotycki i Twierdzę Kłodzką z labiryntami. Koło godziny 15:00 nasz autokar był już na trasie w kierunku Poznania. Na miejsce dotarliśmy po 20:00.

Myślę, że wycieczka ta na długo pozostanie w naszej pamięci. Zwiedziliśmy wiele niesamowitych miejsc i pochłonęliśmy ogromną ilość wiedzy. Oprócz tego wyjazd ten był także formą integracji i szansą na pogłębienie relacji z rówieśnikami.

Opr.: Luiza Frąckowiak
Fot.: dr Kamila Torzewska-Nowak

{sfx url='https://plus.google.com/u/0/b/111829012202749903572/photos/111829012202749903572/albums/6160907633863598513'}